نمایش از 26 شهریور 1392 بازدید: 4310
پرینت

 تهیه و تدوین برنامه های توسعه کوتاه مدت و دراز مدت و همچنین پیش بینی و تحلیل بودجه سالیانه واحد در بخش های مختلف از جمله وظایف کارشناس طرح و برنامه و بودجه می باشد.

مدیر دفتر طرح و برنامه و بودجه:       مهندس ایرج رامش

 

تهیه و تدوین برنامه های توسعه کوتاه مدت و دراز مدت و همچنین پیش بینی و تحلیل بودجه سالیانه واحد در بخش های مختلف از جمله وظایف کارشناس طرح و برنامه و بودجه می باشد.

الف) شرح وظایف مدیر دفتر طرح و برنامه و بودجه

  • تهیه و تدوین برنامه های توسعه کمی و کیفی واحد در راستای اهداف برنامه ریزی شده دانشگاه
  • اولویت بندی طرح ها و برنامه های مورد نیاز بخشهای مختلف واحد واخذ مجوزهای لازم جهت اجرای آن
  • تهیه و تدوین گزارشات مختلف سازمانی و تشکیلاتی جهت ارائه به سازمان مرکزی دانشگاه
  • تهیه و تنظیم پیش بینی بودجه سالیانه واحد با توجه به سیاستهای مالی دانشگاه
  • ارائه گزارشات تجزیه و تحلیل عملکرد بودجه سالیانه
  • برنامه ریزی در خصوص نحوه تخصیص و جذب اعتبار بودجه پژوهشی واحد
  • ایجاد ساختار بانکهای اطلاعاتی در زمینه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و... جهت ارائه گزارشات لازم به مسئولین دانشگاه

ب) شرح وظایف اداره نظارت و ارزیابی

  • ایجاد نظام ارزیابی در واحد و استفاده از نتایج آن در زمینه های مختلف
  • اجرای طرح نرم افزاری ارزیابی عملکرد پژوهشکده ها ، دانشکده ها ، گروههای آموزشی و مراکز تحقیقاتی
  • ارزیابی فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اداری وتدوین گزارشات تحلیلی مربوطه جهت ارائه به مسئولین
  • تدوین شاخصهای عملکردی و ارائه گزارشات ارزیابی در حوزه های مختلف با استفاده از شاخص های علمی بین المللی
  • ایجاد بانک اطلاعاتی و آماری و به روز نمودن آن به منظور امکان ارائه گزارشات لازم
  • نظارت بر روند اجرای برنامه های توسعه واحد و تجزیه و تحلیل آن ومقایسه با برنامه های توسعه دانشگاهها ی معتبر
  • اخذ مجوزهای لازم در مورد برگزاری همایش های داخلی وخارجی و دوره های آموزشی و پژوهشی مورد نیاز بخشهای مختلف واحد و نظارت و ارزیابی برعملکرد اجرایی آنها
  • تدوین گزارش عملکرد اعضا هیات علمی به منظور ارتقا ، ترفیع ، ومعرفی پژوهشگران نمونه و اساتید نمونه به جشنواره ها

پ) شرح وظایف اداره برنامه ریزی

  • تهیه و تنظیم طرح ها و برنامه های مورد نیاز و تشخیص اولویت آنها
  • انجام بررسی های لازم به منظور شناسایی امکانات و نیازمندیهای موجود درزمینه برنامه های دانشگاه
  • همکاری در پیش بینی نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه
  • تنظیم برنامه های اجرایی کوتاه مدت ، میان مدت وبلند مدت واحد بر اساس اهداف برنامه های توسعه کمی و کیفی
  • برنامه ریزی فعالیتهای پژوهشی به منظور جذب کامل اعتبار بودجه پژوهشی
  • ارائه طرحهای جدید به منظور توسعه کمی وکیفی واحد
  • تطبیق برنامه های تدوین شده در واحد با برنا مه های کلان دانشگاه آزاد اسلامی
  • تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات لازم به منظور تهیه و تنظیم برنامه های واحد و اطلاع از وضعیت شاخص های آماری
  • تدوین برنامه های توسعه واحد در راستای اهداف برنامه های توسعه کمی و کیفی دانشگاه
  • ایجاد و پیگیری مربوط به قطبهای علمی و ایجاد ارتباطات علمی با مراکز علمی در داخل وخارج کشور
  • برنامه ریزی جهت شرکت اساتید در دوره های آموزشی در جهت دانش افزایی

ج) شرح وظایف اداره بودجه

  • تهیه و تنظیم و پیش بینی بودجه سالانه با همکاری سایر دفاتر و انجام اقدامات لازم در این زمینه
  • تخصیص اعتبار بودجه پژوهشی دانشگاه برای فعالیتهای مختلف پژوهشی
  • ارائه گزارش عملکرد بودجه و تطبیق آن بابرنامه های واحد
  • ارتباط منظم با سازمان مرکزی درزمینه اخذ مجوزهای لازم در زمینه هزینه های پژوهشی
  • تدوین گزارش عملکرد سالانه بوجه پژوهشی و تجزیه و تحلیل آن جهت ارائه به دفتر طرح وبرنامه و بودجه سازمان
  • ایجاد نظام کد بندی هزینه های پژوهشی درسیستم حسابداری دانشگاه به منظور نظارت و کنترل مستمر بر هزینه های پژوهشی

پیگیری و جمع آوری مستندات و مجوزهای عملکرد هزینه های پزوهشی جهت ارائه به سازمان مرکزی


.:|کلیه حقوق این سایت در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت می باشد|:.